Wednesday, December 9, 2015

*** ရွမ္းနီတို႔၏ သမိုင္းကို တူးေဖာ္ၾကည့္ျခင္း ***

 ရွမ္းနီတို႔၏ သမိုင္းကို တူးေဖာ္ၾကည့္ျခင္း 








နန္ေခ်ာင္(Nan Chao)ေခတ္သည္ AD649တြင္ စတင္ခဲ႔သည္ဟု သမိုင္းပညာရွင္မ်ားကသုေတသန ျပဳေဖာ္ထုတ္ခဲ႔ၾကသည္။ ရွမ္းမ်ားက လန္႔စဝ္ဟုလည္းေကာင္း နမ္စဝ့္ဟုလည္းေကာင္း ေခၚေဝၚၾကျပီး ျမန္မာသမိုင္း စာအုပ္မ်ားတြင္ နန္ေခ်ာင္ / နန္ေစာ/နန္ခ်ိဳဟူ၍ေရးေလ့ရွိ ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ နန္ေခ်ာင္အင္ပါယာသည္ ရွမ္းတို႔၏ ပထမအင္ပါယာႀကီးပင္ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္းပညာရွင္ ဦးစိုင္းေအာင္ထြန္း၏ "ေရွးေခတ္တိုင္းလူမ်ိဳးမ်ား မူလေနထိုင္ရာ အရပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ အာရွအေရွ႕ေတာင္ဖက္သို႔ ဆင္းသက္ျပန္႔ပြား လာပံုစာအုပ္"တြင္-
"အိုက္ေလာႏိုင္ငံေတာ္ ပ်က္စီးသြားျပီးေနာက္ အိုက္ေလာတိုင္း(ရွမ္း)မ်ားသည္ ေတာင္ဖက္ေဒသသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကျပီး အသီးသီးေသာႏိုင္ငံ ျမိဳ႕ျပေက်းရြာမ်ားကို တည္ေထာင္ၾကသည္။ ထိုသို႔ႏိုင္ငံအသီးသီး ထူေထာင္ၾကရာ၌ အင္အားေတာင့္တင္း၍ ခိုင္မာစြာ လြတ္လပ္စြာ တည္ရွိေသာ ႏိုင္ငံသည္ ယူနန္ေဒသအတြင္းရွိ မိန္းဆည္ျဖစ္သည္။ "
ဟူ၍ နန္ေခ်ာင္ႏိုင္ငံေတာ္၏ တည္ေနရာကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။
နန္ေခ်ာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ခဲ႔ေသာ ဘုရင္မွာ စီႏုလိုSi Nu Lao ျဖစ္သည္။ ထိုဘုရင္သည္ေျခာက္ျပည္ေထာင္ကြဲေန ေသာ ရွမ္းႏိုင္ငံမ်ားကို စုစည္းအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ႔သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျမိဳ႔ေတာ္ကို ယူနန္ျပည္နယ္ ဆစ္ေဆာင္ပန္းနား ေဒသ က်ိန္းဟုန္႔အနီးတြင္ တည္ေထာင္ခဲ႔သည္ဟု သိရပါသည္။ အရွင္သုခမိႏၵ၏ "ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား"စာအုပ္တြင္-
" ဤရွမ္းေျခာက္ျပည္ေထာင္တို႔တြင္ ဘုရင္စီႏုလို၏ ႏိုင္ငံသည္ မိန္းဆည္ေခ်ာင္Mong She Chaoျဖစ္ျပီး 22°N&100.6°E ဆစ္ေဆာင္ပန္းနား က်ိန္းဟုန္႔အနီးတြင္ တည္ရွိသည္။"
ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
နန္ေခ်ာင္ဘုရင္စီႏုလိုတြင္ သားေတာ္လိုရွဲန္Lo Shangရွိျပီး အိမ္ေရွ႕အရာထားခဲ႔သည္။ AD674တြင္ စီႏုလို နတ္ရြာစံျပီး ေနာက္ သားေတာ္လိုရွဲန္သည္ AD674တြင္ နန္းတက္ခဲ႔သည္။ လိုရွဲန္၏ အရိုက္အရာကို သားေတာ္ ရွဲန္လိုပီ Shang Lo Piက AD712တြင္ ဆက္ခံခဲ႔သည္။ ရွဲန္လိုပီ၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံသူမွာ သူ၏သားေတာ္ ပီခိုလို Pi Lo Ko ျဖစ္သည္။ ပီလိုခိုတြင္ သားေတာ္(7)ပါးရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ
၁။ ခိုလိုဖုန္း ပဥၥမနန္ေခ်ာင္ဘုရင္
၂။ ေတာဝ္ကမ္ေဖာင္း က်ိန္းရွဲန္ဘုရင္
၃။ ခြန္ဖရမ္း ေနာင္ခ်ယ္ဘုရင္
၄။ ခ်တ္ေခ်ာင္ က်ိန္းခြင္ဘုရင္
၅။ ခ်ဴးေဆာင္ တံုကင္းဘုရင္
၆။ ခရြမ္း ခမြန္(တာခိုက္)ဘုရင္
တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။AD748တြင္ ပီလိုခို နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ သားေတာ္ ခိုလိုဖုန္းသည္ AD748တြင္ နန္ေခ်ာင္ထီးနန္းကို ဆက္ခံခဲ႔သည္။ ျမိဳ႕ေတာ္ကို တာလီဖူးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ႔သည္။ နန္ေခ်ာင္ေခတ္၏ အထက္ျမက္ဆံုးမင္းျဖစ္သည္ဟု သမိုင္းပညာ ရွင္တို႕က မွတ္တမ္းတင္ထားၾကသည္။ နန္ေခ်ာင္အင္ပါယာသည္ အေနာက္ဖက္သို႔ အင္အားခ်ဲ႕ထြင္ခဲ႔ရာ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း သည္ နန္ေခ်ာင္အင္ပါယာအတြင္းသို႔ ပါဝင္ လာခဲ႔သည္။
ေခးဆိုင္၏ The Origin of Tais and A short History of Shanစာအုပ္တြင္ -
" AD754- 763ခုႏွစ္တြင္ နန္ေခ်ာင္တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္ရွိ ေတာင္ပိုင္းတိုင္းရင္းသားမ်ားကို သိမ္းသြင္းခဲ႔သည္။ ပူတာအိုတြင္ နန္ေခ်ာင္တပ္မ်ား တစ္ႏွစ္ တပ္စြဲခဲ႔သည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တို႔တြင္လည္း ထိုစဥ္က ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားေရာက္ရွိေနၾကျပီး ျဖစ္သည္။"
ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ထိုကခ်င္ျပည္နယ္မွသည္ ခ်င္းေတာင္အထိ ရွိေနေသာ ရွမ္းမ်ားသည္ မည္သည့္ရွမ္းမ်ား ျဖစ္ေလသနည္း။ မည္သည့္ျမိဳ႕ျပ မ်ားကို တည္ေထာင္ေနပါသနည္း။ ထပ္၍ ေလ့လာၾကည့္ပါစို႔။
"ျမန္မာအစ တေကာင္းက" ဟူေသာ ဆိုရိုးရွိပါသည္။ ထိုတေကာင္းသည္ ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္ပါက ရွမ္းျမိဳ႕ျပျဖစ္ သည္ကို သိရွိရပါသည္။ ရွမ္းဘာသာအရ တာ=ဆိပ္ကမ္း/ ေကာင္း= စည္ေတာ္ (ဝါ)အစုအပံု ဟူ၍ ျဖစ္ရာ စည္ေတာ္ႏိုင္ငံ(Drum City) သို႔မဟုတ္ စည္ကားေသာ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ေတာ္ဟု ျပန္ဆိုႏိုင္ ပါသည္။ ျမန္မာအစေတာ့ ဟုတ္မည္မထင္ပါ။ တေကာင္းသည္ BC300ေက်ာ္တြင္စတင္ျပီး တေကာင္း၏ ပထမဆံုးမင္းမွာ ေတာဝ္တာပန္မင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုမင္းတြင္ သားသမီးမထြန္းကာပဲ တူေတာ္ကိုအိမ္ေရွ႕အရာထား ခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏နန္းကို ဆက္ခံသူမွာ တူေတာ္ျဖစ္မလာဘဲ ေမြးစားသားကသာ ဆက္ခံခဲ႔ရသည္။ ထိုအခါ တူေတာ္၏ အႏြယ္မ်ားမွာ အနီေရာင္တိုင္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေကာ္က်န္ပိ မင္းႏိုင္ငံ သုေတသနျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုအခ်က္အရ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ဖ်ားတြင္ရွိေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ ရွမ္းနီတိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းရွိ ထင္ရွားေသာ ဒုတိယျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမွာ က်ားျဖဴမင္း၏အုပ္ခ်ဳပ္ရာ စည္ခမ္းႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ထိုႏိုင္ငံသည္ BC300မတိုင္မီကပင္ တည္ေထာင္ျပီးျဖစ္သည္ဟု ဟူးေကာင္းသလႅာ ျမစ္ဧရာႏွင့္ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုစည္ခမ္းႏိုင္ငံသည္ နန္ေခ်ာင္အင္ပါယာ တြင္ ပါဝင္လာခဲ႔သည္မွာ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္မႈေၾကာင့္ဟု ဆိုႏိုင္ပါ သည္။ က်ားျဖဴမင္းႏွင့္ နန္ေခ်ာင္မင္း၏ သမီးေတာ္ နန္းမြန္းတို႔လက္ဆက္ခဲ႔ၾကသည္ကို မိုးညွင္းကန္ဦးဆရာေတာ္ ဦးပေညာဘာသျပဳစုေသာ က်ားျဖဴရွင္ ဘုရားသမိုင္းတြင္ လည္းေကာင္း ခႏၲီးဆရာေတာ္ျပဳစုေသာ ဝန္းသိုရာဇဝင္သစ္ တြင္လည္းေကာင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။
နန္ေခ်ာင္ႏွင့္ စည္ခမ္းတို႔တို႔ ေပါင္းဖက္ႏိုင္လိုက္ရာ ရွမ္းသမိုင္းတြင္ ေရွးက်ေသာ အင္အားႀကီးေသာ ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ(4)ျမိဳ႕ ထပ္မံေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္။ ထို(4)ျမိဳ႕မွာ
၁။ မိုးေကာင္း
၂။ မိုးညွင္း
၃။ မိုးမိတ္
၄။ ဝန္းသို
တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုျမိဳ႕မ်ားကို က်ားျဖဴမင္းႏွင့္ နန္းမြန္းမင္းသမီး တို႔၏ သားေတာ္မ်ားျဖစ္မ်ားက တည္ေထာင္ခဲ႔ၾကသည္။ဤသည္ ကို-
" ထိုသားေတာ္တို႔ အတိတ္နိမိတ္ေကာင္းအရ တည္ခံေသာျမိဳ႕သံုးျမိဳ႕သည္ ယခုတိုင္ ေအာက္ပါအတိုင္း တည္ရွိ ေနဆဲျဖစ္သည္။
၁။ မိုးမိတ္ (ဓားေျမွာင္ေျမသို႔ စိုက္ရာျမိဳ႕)
၂။ မိုးေကာင္း( စည္အသံျမည္ေသာျမိဳ႕)
၃။ မိုးညွင္း ( ဆင္ဦးကင္းတြင္ ဗ်ိဳင္းနားရာျမိဳ႕)
တိုသားေတာ္တို႕၏ ေနာက္မွေမြးဖြားလာေသာ သားေတာ္ငယ္ကို မူကား ခမည္းေတာ္ က်ားျဖဴမင္းကိုယ္တိုင္ ဝန္းသိုကိုတည္၍ အေမြေပးအုပ္ခ်ဳပ္ေစခဲ႔သည္။"
ဟူ၍ "ဟူးေကာင္းသလႅာ ျမစ္ဧရာႏွင့္ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု စာတမ္း"တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုစည္ခမ္းႏိုင္ငံရွိရွမ္းမ်ား၏ ဇစ္ျမစ္ အႏြယ္ကို လက္ရွိေနထိုင္ေသာ ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တြဲ ေလ့လာလိုက္ေသာအခါ ရွမ္းနီတိုင္းရင္းသားမ်ားဟု ဆိုႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
တတိယျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံသည္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ BC600ခန္႔တြင္ ေပၚေပါက္လာေသာ ေသာင္သြပ္ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ တည္ေထာင္ေသာမင္းမွာ ေဆဟန္ဖ Sao Han Fa ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေသာင္သြပ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အစပ္ေလာက္တြင္တည္ေထာင္ခဲ႔သည္ကို The Upper Burma Gazetter Volume-A တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္-
" ေသာင္သြပ္ဟူေသာေဝါဟာရကို စီစစ္ေသာ္ လတၲီက်ဳတြဒ္၂၄° ၃၁ႏွင့္ ၉၃°၄တြင္ Thap of Old SamJokဟူေသာ အရပ္တစ္ခုအရပ္တစ္ခုကို ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။"ဟုေဖာ္ျပထားျခင္း အားျဖင့္ သိရွိရပါသည္။
ေသာင္သြပ္ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ေသာ မင္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ မူရင္းမင္းဆက္ႏွင့္ ပုဂံမွလာေသာ မင္းဆက္ဟူ၍ ႏွစ္ဆက္ရွိသည္ကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္တြင္ ေသာင္သြပ္အမတ္ဆက္သြင္း ေသာ ေသာင္သြပ္စစ္တမ္းအရ သိရွိရပါသည္။ မူလမင္းဆက္သည္ မည္သည့္မင္းဆက္ျဖစ္သည္ကို သိရန္ခက္ခဲေသာ္လည္း ပုဂံမွလာေသာ မင္းဆက္(စဝ္ခ်ီဖ)သည္ တေကာင္းရွမ္းေသြးမကင္းသည္ကို ေကာ္က်န္ပိမင္းႏိုင္ငံ သုေတသနျပဳခ်က္စာတမ္းအရ သိရွိရပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ဤ မင္းဆက္သည္ ရွမ္းနီမင္းဆက္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တေကာင္းရွမ္းမင္းမ်ားသည္ ပ်ဴတို႔၏ ရန္မွကာကြယ္ရန္ ပုဂံ(ပူးကမ္မူ)ကို တည္ေထာင္ေၾကာင္း ထိုသုေတသနစာတမ္းက ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားစာအုပ္တြင္ ရွဲန္ဆည္မင္း ခြန္တိုင္ခန္ (AD957-1068)၏ သားေျမးမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ရာေဒသမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ ေသာအခါ -
"(၂) သားေတာ္ ခြန္ခမ္းခိုင္ (က်ိဳင္းေလာင္/ မိန္းလ်ဥ္း/ ဗန္းေမာ္/မိုးညွင္း/မိုးေကာင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္သည္။)
(၅) ေျမးေတာ္ ခြန္ခမ္းေပါင္ဖ(ကေလး/ဝန္းသိုကို အုပ္ခ်ဳပ္သည္။)"
ဟူ၍ ေတြ႕ရျပန္ပါသည္။ ထိုသို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စနစ္ကိုေလ့လာ ၾကည့္ေသာအခါ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရွမ္းနီျမိဳ႕ျပ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ အင္ပါယာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတြင္ စည္းလံုးစြာ ပါဝင္ေနထိုင္ၾက သည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ထိုကာလကတည္းက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတတ္ပညာျပည့္ဝစြာရွိေသာ ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားကို တည္ေထာင္ႏိုင္ျပီျဖစ္ေသာ အင္အားႀကီးမားေသာ ရွမ္းနီတို႔၏ အေျခအေနကို ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ခြန္တိုင္ခန္၏ ေျမးေတာ္ေတာဝ္ငါးလုမ္းAD975- 1075သည္ မိုင္းေမာ၏ ပထမဆံုးမင္းျဖစ္လာသည္။ ထိုမင္း၏ သားေတာ္ ခြန္တံုAD1075-1177လက္ထက္တြင္ ပုဂံႏွင့္ အဆက္အဆံရွိ ေၾကာင္းသိရသည္။ ခြန္တံု နတ္ရြာစံေသာအခါ နန္းဆက္မရွိေသာ ေၾကာင့္ ရွန္ဆည္မွ မင္းဆက္ကို သြားေရာက္ပင့္ေဆာင္ရာ ရွဲန္ဆည္မင္း ခြန္တိုင္ပံုAD1068-1179 ၏သားေတာ္ ္ခြန္ဖန္ခမ္းကို ပင့္ေဆာင္ခဲ႔ၾကသည္။ ခြန္ဖန္ခမ္းသည္ AD1177တြင္မိုင္းေမာ၏ တတိယမင္းျဖစ္လာသည္။ ခြန္ဖန္ခမ္း သည္ မိုင္းေမာဘုရင္မ နန္းအီခမ္းလိႈင္ AD1295-1311/ မိုင္းေမာဘုရင္ စဝ္ေဆခန္ဖAD1311-1364ႏွင့္ မိုးေကာင္းဘုရင္ စဝ္ခြန္ဆာမ္လံု(စဝ္ဆာမ္တာ) တို႔၏ ခမည္းေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
မိုင္းေမာေခတ္တြင္ ထင္ရွားေသာ မင္းမွာ စဝ္ေဆခန္ဖျဖစ္သည္။ သူ၏ အင္ပါယာသည္ အေရွ႕ဖက္ဗီယက္နမ္မွသည္ အေနာက္ ဖက္ အာသံအထိရွိသည္ဟု ရွမ္းသုေတသန ပညာရွင္တို႔က ဆိုပါသည္။ ထိုမင္းသည္ AD1311တြင္ မိုငး္ေမာျပည္ကို အုပ္စိုးခဲ႔သည္။ မိုင္းေမာျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ျပီေနာက္ အင္ပါယာခ်ဲ႕ထြင္သည့္အေနျဖင့္ ညီေတာ္ စဝ္ခြန္ဆမ္လံု (မိုးေကာင္းဘုရင္)ႏွင့္အတူ ရွမ္းျပည္ေထာင္မ်ားကို စုစည္းအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ပါသည္။ ထိုသို႔ စုစည္းရာတြင္ ညီေတာ္ စဝ္ခြန္ဆမ္လံု၏ အကူအညီမွာ မ်ားစြာ အေရးပါခဲ႔သည္။ ညီေတာ္ စဝ္ခြန္ဆာမ္လံုသည္ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္း ရွမ္းျပည္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ မိုးေကာင္း မိုးညွင္း ဝန္းသို ေသာင္သြပ္ ကေလး တို႔ကို မိုင္းေမာအင္ပါယာအတြင္းသို႔ ပူးေပါင္းပါဝင္ေစခဲ႔သည္။ ထို႔အျပင္ အာသံ အရူနာခ်ာပရာေဒ့ရွ္ စေသာ အိႏၵိယေျမာက္ ပိုင္းေဒသမ်ားကိုပါ ထိန္းခ်ဳပ္အုပ္စိုးႏိုင္ခဲ႔သည္။ ဤသည္ကို ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား စာအုပ္/ ဟူးေကာင္းသလႅာ ျမစ္ဧရာႏွင့္ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုစာတမ္း/ တိုင္းခမ္းတီ သမိုင္းသုေတသနစာတမ္း မ်ားတြင္ ေတြ႕ႏိုင္ပါ သည္။
အထက္ပါစာတမ္းမ်ားအရ စဝ္ခြန္ဆမ္လံုသည္ သူ၏ တပ္မေတာ္ႀကီးတြင္ ရွမ္းနီႏွင့္ ခႏၲီးရွမ္းမ်ားကို အမႈထမ္းေစကာ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းေဒသမ်ားသို႔ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္ခဲ႔သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဤသို႔ ရွမ္းနီႏွင့္ ခႏၲီး စစ္သည္ေတာ္တို႔ ပါဝင္မႈေၾကာင့္ သူ၏ စည္းရံုးေရးမွာ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မူလကတည္းက ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားထူေထာင္ေနခဲ႔ၾကသည့္ ရွမ္းနီမ်ားႏွင့္ စဝ္ခြန္ဆမ္လံု၏ တပ္မေတာ္ႀကီးမွာ တိုက္ခိုက္ရသည္ဆိုေသာ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကုိ မေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
စဝ္ခြန္ဆာမ္လံုသည္ မိုးေကာင္းကို ဗဟိုျပဳ၍ ပူတာအိုေဒသရွိ ခမ္းတီးလံုျပည္/ခ်င္းတြင္းျမစ္ရိုး ခႏၲီးေဒသႏွင့္ ေသာင္သြပ္ေစာ္ဘြားျပည္ / ကေဘာ္ခ်ိဳင့္ဝွမ္းေဒသရွိ ကေလး တမူး ခမ္းပတ္ ေစာ္ဘြားျပည္/အိႏၵိယရွိ အာသံျပည္တို႔ကို စည္းရံုး အုပ္ခ်ပ္ႏိုင္ခဲ႔သည္ကို ထိုေဒသမ်ားရွိ ေရွးေဟာင္း ဗုဒၶဘာသာ အေဆာက္အဦးမ်ား ျမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား ခံတပ္ေဟာင္းမ်ားက သက္ေသတည္ေနပါသည္။
တရုတ္စစ္ေၾကာင့္ AD1420တြင္မိုင္းေမာအင္ပါယာ ပ်က္စီးေသာအခါတြင္မူ မိုင္းေမာျပည္တြင္ က်န္ရွိေနေသာ ရွမ္းနီမ်ားသည္ အမ်ိဳးအႏြယ္တူေသာ ရွမ္းနီမ်ားရွိရာ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းသို႔ ထပ္မံဝင္ေရာက္လာသည္ကို သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ ေဒသခံဘိုးဘြားတို႔၏ ႏႈတ္ေျပာသမိုင္းမ်ားကို အေျခခံ၍ သိရွိႏိုင္ပါသည္။ ေခးဆိုင္၏ The Origin of Tais and A Short History of Shan စာအုပ္တြင္-
" တရုတ္တို႔၏ ရန္ကို ေၾကာက္သျဖင့္ ရွမ္းျပည္သူလူထု အမ်ားအျပား ခ်င္းတြင္းျမစ္အတိုင္းဆန္တက္၍ အာသံအထိ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္"
ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားရာ ရွမ္းနီမ်ားဝင္ေရာက္လာသည္မွာ ပို၍ ထင္ရွားလာပါသည္။
ၿခံဳငံုသံုးသပ္ရလွ်င္ အထက္ျမန္မာျပည္သို႔ ရွမ္းနီမ်ားေရာက္ရွိလာခ်ိန္သည္ BC 600မွ BC300အတြင္း ပထမဆံုးေရာက္ရွိလာသည္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ နန္ေခ်ာင္ေခတ္AD754တြင္ နန္ေခ်ာင္တပ္မေတာ္ႏွင့္အတူ ထပ္မံဝင္ေရာက္ပါသည္ဟု ယူဆရသည္။ တတိယဝင္ေရာက္လာခ်ိန္သည္ AD 1311 -1320ကာလ အတြင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စဝ္ခြန္ဆာမ္လံု ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းႏွင့္ အာသံသို႔ စစ္ခ်ီခ်ိန္ခ်ိန္မွာ AD1320တြင္ ျဖစ္သည္ဟု သမိုင္းပညာရွင္တို႔က ေဖာ္ျပၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ စတုတၳအႀကိမ္ဝင္ေရာက္ ္လာခ်ိန္မွာ AD 1420အလြန္ကာလမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ ပါသည္။ ထိုမွတ္တမ္းမ်ားအရ အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ ေဒသမ်ားသည္ ရွမး္နီတိုင္းရင္းသားတို႔၏ ဘိုးဘြားပိုင္ေဒသအစစ္ ျဖစ္သည္ကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔အျပင္ ရွမ္းနီတိုင္းရင္းသားတို႔၏ တန္ခ္ိုးၾသဇာ ႀကီးမားမႈ မ်ိဳးႏြယ္အင္အားႀကီးမားမႈႏွင့္ ျမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျမင့္မားစြာ ထြန္းကားေနမႈတို႔ကို ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ သိျမင္လာရေပသည္။ သမိုင္းေၾကာင္းခိုင္လံုစြာ တည္ရွိခဲ႔ေသာ ရွမ္းနီတိုင္းရင္းသားတို႔၏ ဂုဏ္ကို လက္ရွိ ရွမ္းနီီတိုင္းရင္းသားမ်ား
က မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ စည္းလးံုစြာဆက္လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၾက ပါေစေၾကာင္းကို ဤ ေဆာင္းပါးျဖင့္ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
Thank you .
- Shan Fashion -
Credit-
ေဆခမ္းဖ
မႏၲေလးတကၠသိုလ္

ေဆာင္ရာသီးအလႊမ္း သို ့{ ဒီမွာ } သြားလိုက္ပါ


No comments:

Post a Comment